Ekin's
Azam ;)
17 Feb 2012 18:07
Assalamualaikum semuaa.

First of all, kepada my readers, Happy Chinese New Year! Gong Xi Fa Cai :D Kepada yang Muslim, selamat bercutii. Pehh bajet ramai readers jee :D 

Sekarang dah pukul berapa? Tengok jam sikit. Okaiy dah pukul 12.25 AM, bertarikh 20/1/2012. And aku still tak tidur-2 lagi. Awat tak tidur lagi? Belajar weh, belajar! -.- puih! Takde maknanyaa nak belajar tengah-2 malam ni. Lagi baek aku duduk lepak tengok tv. 

“Hah, elok lah tu tidur lambat-2. Kang esok nak bangun pagi bukan main liat!”.

Ehh suara siapa tuh? Ouhh suara Puan Norsidah rupanyaa.

“Sabar lah, maa. Ada kerja lagii ni”.

Okaiy malam-2 buta dah buat dosa, menipu mak sendiri -,- apa nak jadi lahh dengan anak perempuan Pakcik Din yang paling kecik ni. Ish ish ish *geleng kepala*



Eh eh, nak tanyaa ni. Korang ada azam tak? Bila bunga api 2012 meletup boom boom tu, semua orang dah buat mind-set sendiri. Nak buat tu, nak buat ni. Aku pun ada. Banyak weh, tak terlist dek otak akuu. Meh usha ANTARA azam-2 aku :D

Azam Ashikin Jamaludin – 2012!
  • Nak dengar apa yang mama cakap, takmau lawan-2 dah. Kalau buleh, menipu pun diharamkan.
  • Setia dengan Aidil Akmal tercintaa ;)
  •  Kekal dengan Aidil, at least for a year. Caiyok-2!
  • Taknak bangun lambat-2. Bila cuti, pukul 9 dah kena bangun. Tolong mama kemas rumah.
  • Belajar masak. Oleh sebab aku takreti masak, so belajar yang basic dulu.
  • Taknak tangguh-2 homework. Biar homework bertimbun, akanku gagahkan diri  mengerjakannya. Homework mesti siap on time, and of course kena hantar.
  •  Taknak ponteng kelas, taknak masuk kelas lambat. Berubah-2!
  •  Jadi pengawas yang baik, bertugas, takmau ponteng-2.
  •  Nak pakai tudung bila keluar. Taknak free-hair dahh.
  •  Nak simpan rambut panjang. Enough of berambut pendek -,-
  •  Bla bla bla. Aku tak ingat dah.
Hah, banyakkan! Haa tu baru sikit. Memang aku semangat gila nak buat nii! Tapi bila start sekolah, haramm -,- Yang number 1 tu awal-2 dah fail dah. Yang paling suka bergaduh, lawan cakap, memang aku lahh. Mama, I love you. I’m sorry :’) 

Number 2 tu, Alhamdulillah still berjaya dikekalkan. Hihi number 3 tu, tolonglahh doakan yee. Okay, this is the formulae’. 

Jujur + Loyal (bagi perhatian – jealous melampau) = Forever Together!

Number 4, weekend kedua dalam Januari, memang dah fail! Bangun pukul 9 hamendanya! Pukul 12, baru aku terpisat-2 bangun. Tu pun lepas dengar Puan Norsidah membebel macam nak keluar anak tekak. Lepas tu, as usual terjadilahh adegan pencak silat kacukan taekwondo antara ibu dan anak. Buruk sungguh rupanyaa  -___-‘

Then number 5, takde progress lagi. Nak masak ni payah lah. Kalau hiris-2 bawang tu, memang aku pro lah :D 

Number 6. HAHA yang ni memang takpayah nak comment panjang-2. Confirm fail! Taknak tangguh-2 homework? Teacher bagi homework hari isnin, hari khamis kena hantar. Aku malam rabu baru menghadap buku. Alamatnyaa memang takhantar lahh kan :D 

Number 7 pulak. Setakat ni aku takponteng kelas lagi. Baik, kan kan kan? Tapi aku dengan Echa lah yang paling lambat masuk kelas, apa lagi kalau masuk lab. Memang harapan lahh nak dapat meja depan-2. Memang kat belakang jee tempat kami :D kesian Yana, duduk sorang-2. And lagi satu, aku dengan Echa jugak antara yang terawal keluar dari kelas :D masuk lambat, keluar cepat. Pfft! 

Yang ke-8, pun tinggal harapan -,-‘ Bila aku nak bertugas time rehat, adaa je yang menghalang. Kena pergi konti lah, homework taksiap lagi lah. dah 10 hari duty aku start, baru sehari aku bertugas :D sorry teacher! I busy -,- puih!

Then, pakai tudung. Okaiy, yang ni takboleh nak kata apa dah. Skip number 9! HAHA

Simpan rambut panjang? Insya-Allah. Tu pun kalau Puan Norsidah tak bising suruh aku gunting rambut. Perintah ibu wajib ditunaikan :D

Okaiy, dah cukup ulasan. Tu lah akibatnyaa, kalau buat list pasal azam, then tak ambil kira pasal apa yang boleh, apa yang takboleh. Kebanyakannya aku takmampu, bukan takboleh. Insya-Allah, lama-2 aku berubah lahh :D 

Dah cukup merepek. And aku still takmengantuk lagii -,- Kbye. 

Nota Kaki : agak-2 korang punya azam berjalan lancar tak? -,-



OLDERNEWER