Ekin's
Happy New Year!
4 Feb 2012 06:42


Assalamualaikum my beloved readers and followers ;) sehat masing-2? Okay, still belum terlambat nak wish happy new year dekat korang, kan kan kan? 

Aku tak sambut pun, and tak sedar pun dah tahun baru. Done-2 jee, ada bunyik bunga api meletup-2. Alalaa so comel.. Dah 2012 dah kan, aku pun dah form 4. Rasa macam baru semalam beli baju tadika. Okay yang tuu tipu. Aku pun tak ingat beli baju tadika kat mana -,-‘ so, macamane sambutan tahun baru korang? Tengok bunga api letup-2 kat Dataran Merdeka? Tak pun, duduk menebeng depan tv tengok konsert tahun baru? Bak kata myra, daripada sambut tahun baru, better sambut awal muharram.

Harini dah genap 2 hari aku jejakkan kaki dekat sekolah. Still dengan seragam biasa: baju kuning kain hitam tudung kuning *seragam pengawas sekolah*, dengan bas sekolah yang sama: bas Rashid. Takde apa yang berubah. Haa takde apa yang berubah? Okay tu apa yang aku rasa pada 4 Januari 2012, 7:05 pagi. Sebelum aku naik kereta, yang aku fikir just perhimpunan, dengar JB membebel, jumpa bebudak form 1. Tapi apa yang aku dapat -> sebaliknya!

First Day.
Aku hilang kawan baik aku, Farah Amirah Kairul Zaman. Okay, korang boleh follow kesedihan aku kat sini ;) and lagi afdhal kalau korang tumpang menangis sekali. Muahahah! Then, macam biasa lah, orientasi pelajar tingkatan 1 & 4. Yang mampu kitorang buat hanyalah duduk for 4 hours. What the hell, lenguh organ luaran and dalaman aku. Dah tuu, peraturan makin lama makin ketat. Kalah gaun Marsha Milan Londoh time datang Anugerah Industri Muzik (AIM). Ketat nak mampuss. Tak cukup dengan rules yang menyesakkan dada aku yang memang dah sesak ni, ditambahnya pulak dengan cikgu disiplin yang hobi dia attack student form 4. Memang lah bebudak form 4 ni macam syaitonnirrajim perangai diaa. Tapi yang setannya just bebudak lelaki yang kelas hujung-2 tuh. Tak pasal-2 dengan lelaki perempuan kena attack. Aihh -,-‘ dah lah tu, aku dapat kelas 4 Saujana. Kelas sains tulen. Okay lah tu kan. Kelas pertama. Hihi bebudak kelas aku ada 30 orang kalau tak silap. 24 perempuan, 6 lelaki. Yang perempuan tu aku boleh hadam. Yang lelaki tu. 6 orang je! Dah lah muka skema-2. Patah nafsu aku nak jadi membuli. Dulu kat 3 Buck, dapat jugak aku buli si pendek Hanafi, tak pun Hanafi yang buli aku. Sekarang ni? Alahaii..

Second Day.
Second day, aku rasa dah better. No more bebelan. Tapi yang ada: ceramah, ceramah and ceramah. Bla bla bla.. Add Math macam ni, Bahasa Melayu kena buat karangan panjang ni, Bahasa Inggeris kena buat ujian tu, Sejarah kena beli buku banyak ni. Aihh.. untunglah, aku dengan Luqman Hakim dapat jadi AJK tingkatan 4 for English Society. Muehehe.. Teacher sebenarnya taknak bagi kami apa-2 jawatan, sebab dia takut kami pindah. At last, dapat jugak jawatan tu. Ada budak perempuan form 1 asyik usha Luqman jee. Hahah, habislah. Dia nak mintak number phone you lah tuu, Abang Elle :D
Okay habis cerita aku dekat sekolah. Korang macamane pulak? Best? Ke lagi parah daripada aku? 

Hahah, apa-2 pun, good luck untuk korang. For PMR candidates 2012, padan muka korang. :D good luck okay? Ariana Arissa, Amirah Farzana, Rozaili Izlin, Qamarina Mar, buat elok-2 tau. Study smart! Untuk SPM candidates 2012, pun padan muka korang. Muaz Samsul Bahari, Al’Eqhmal Amir, Ahmad Fadhil, Hayati Notzir, good luck jugak! Selamat memerah otak ;D

Nota Kaki : Forget me not! :’)



OLDERNEWER