Ekin's
Sayonara, Baby!
5 Feb 2012 05:33
Assalamualaikum semuaa. Kali ni aku nak meluahkan perasaan. hati aku terobek habis ni. Hihi maaf kalau terlebih. Kalau rasa entri ni annoying, please out of this page :3

 Farah Amirah Kairul Zaman, kau tahu tak? Aku rinduu kau sangat-2. Sangat-3. Kau tahu, aku ingat kau main-2 waktu kau cakap kau nak pindah. Sebab tu aku buat bodoh jee. Aku expect yang aku dapat jumpa kau hari rabu, aku expect kita dapat orientasi sama-2. Aku takpernah berorientasi pelajar dengan kau. Aku rindu kau!



 Tahu tak, bila aku sampai sekolah jee, aku carik kau. Aku carik kat barisan 3 Buck dulu. Mana lahh awek-2 berbaju purple semuaa ni. Okay aku nampak Yana! Belakang Yana, Echa. Mana Myra nii? Hurmm belakang sikit, mana tau perempuan nii datang lambat. Dia kan ratu lambat. Hoho~ Usha belakang sikit, still takdee. Maybe dekat bebudak datang lambat. Carik lagii. Turn on my Bluetooth. Searching, searching. Searching failed! Farah Amirah not found. Habis perhimpunan, aku pergi dekat echa.

Aku : myra pindah. Aku ingat dia main-2. *terus peluk echa*
Echa : tu lah, aku pun ingat dia main-2. Semalam Muiz cakap, time dia skype dengan myra, dia nampak myra masukkan contact number masuk phone cikai. *airmata bergenang sambil hulur tisu*
Aku : bodoh lah myra! Kita semua tak pindah *menangis dan menangis*

“okay semua pelajar tingkatan 1& 4 sila masuk ke dewan bagi sesi orientasi”.

Dalam dewan.
Aku : cha, aku rinduu dia.. *terus menangis, tak berhenti-2 dari tadi*
Echa : tu lah, sekarang baru kau rasa kehilangan dia. *hulur tisu lagi sambil try buat lawak*
Aku : aku rinduu diaaa.. walaupun dia kadang-2 menyakitkan hati, tapi dia baikk sangat. Aku selalu misscall dia. Fly dengan dia, semua dengan dia. *menangis lagii*
Echa : kau jangan buat aku menitis, kin. Kau ni kan! *pukul lengan aku*

On the way pergi kereta Puan Roslina.
Yana: haii tak habis-2 lagi menangis? *pandang muka aku tanpa perasaan*
Aku : sedih lah, sengal. Kau tak rasa.. *lap airmata*
Yana : aku rasa jugaklah. Aku lagi sedih tau.
Aku : *terdiam, no words yang keluar*

Dalam surau.
Sepanjang hari, echa cuba tahan airmata dia. Aku je yang asyik mengalir. Aku, echa, wyda ngan yana lambat masuk surau. At last, telekung untuk yana takde. Yana solat kat rumah jee. Kami pun solat dekat luar, banyak angin. Aku pakai jee telekung, ternampak bas Nadiputra. Teringat time kita pergi hospital berdua, sampai terlepas bus stop hospital. Yang ada pakcik baik tolong tumpangkan kita sampai hospital. Teringat time kita kejar bas Nadiputra kat Mydin tu. Macam pendatang haram doee -,- Teringat time kau teman aku pergi presint 9. Banyak sangat memori antara kau, aku dan bas Nadiputra. 

Aku dah tersandar. Echa pun sama. Wyda kat sebelah aku. Aku menangis lagi. Kali ni macam taknak stop. Echa banyak kali suruh aku stop nangis. Dia marah. Dia cakap, “jangan buat aku menangis, kin!”. Sorry cha, aku takboleh. Aku banyak kali sebut, “myra, aku rinduu kau. Kenapa kau pindah?”. Echa bisik kat aku, “jangan cakap pasal myra depan wyda, kang dia terasa.”. aku takboleh, chaa.

Tetiba aku dengar something. Echa selsema! Ehh bila pulak dia demam? Aku toleh kiri. Dia menangis! At last. “ingat tak kita study kat situ? Aku ngn myra pergi marah budak-2 kecik yang memekak tu”. Echa tunjuk kat tepi surau. Aku takkan lupa tempat tu lah, sakai. Time nak solat, sebelah echa kosong. Takde orang duduk. Sepatutnya, kau yang duduk kat situ…

Kau ingat lagi tak, yang aku menganjing kau? Siram kau guna air paip dari toilet sebelah? Hahah, aku nak repeat semua tu doee. Kau simpan lagi kan video yang kau record tu? Kalau rindu kami, kau tengok tau? Ingat lagi tak time kita amek gambar sambil regangkan badan tu? Yang echa dengan yana lompat tuu. Best kan? Ingat lagi tak time kita gaduh dulu? Sedihnyaa bila ingat balik. Dulu, aku harap sangat kau pindah. Sebab aku menyampah kat kau!) Now, aku rasa sangat-2 kehilangan kau. Sekarang, kami jalan bertiga, no longer berempat.

We miss you, farah amirah. We miss your laugh, we miss your smile. Kami rindu macamane kau bahan yana. Rinduu sangat-2. Kalau aku tahu kau betul-2 pindah, kat alamanda tu, aku melekat kat kau jee. Takde aku melencong tempat lain. Semua benda, semua tempat, reminds us at you. Tak kira kat mana: tandas, bawah surau, astaka, dewan, tangga, Alamanda, Carrefour, Ali Bistro. 

Farah Amirah, orang akan cakap : ‘ekeleh, pindah je punn. Takpayah laa emo sangat. Erk!’. Dorang tak rasa apa yang kami rasa. Farah Amirah, kami tahu kau senang dapat kawan. Kau pandai bawak diri. Dah jumpa kawan baru, please. Jangan lupakan aku, echa, yana. Jangan lupakan CYKA. 

Ingat janji aku, Y tu takkan digantikan dengan siapa or apa benda punn. Even seribu yang datang, diorang semua takkan sama dengan Farah Amirah :’) *lap airmata* jaga diri baik-2, sayang. Jangan nakal-2. Good luck for SPM next year. Kami akan rindu kau, tersangat-2 rindu!

Nota Kaki : Forever Friends, Ashikin Jamaludin.






OLDERNEWER