Ekin's
Pesta Pantun 2012
11 May 2012 09:30
Assalamualaikum. Lama benar aku tak update kan? Wuhuu -,-‘ dah bersawang dah pun blog ni. Sodeh pulak. Bukan apa, busy aku melampau-lampau lately. Kadang-2, bila menghadap PC, dah ready nak menaip, mood pulak takde. Haa, masalah bertimpa. Sodeh!

Start dengan pantun, aku betul-2 busy. Hari-2 stay back, dekat pukul 6 baru sampai rumah. Tapi stay pun macam tak berbaloi, sebab takde idea pun yang masuk. Haramm~ sudahnya, aku melepak dekat bilik pengawas. Tett connection lost -,-‘

Taaapi! Haaa, kesabaran aku stay back, memerah otak dengan pantun, akhirnya berbaloi. For 3 years weh, aku masuk pantun (time form 1 saya reserved sahaja T__T) tapi takpernah lepas sampai peringkat kedua pungg. Asyik-2 terkandas. Last year memang worst. Dah lah kalah dekat tempat sendiri, 14 (1) jadi antara sekolah yang awal-2 kena tendang -,-

But! Haha, wajib ada kan tanda seru tu, Ashikin. Tahun ni, haa ni yang nak bangga ni. xD even taklepas sampai final, tapi 14 (1) dapat sampai separuh akhir. Dan Alhamdulillah, dapat 3rd place. Yeahh! Dapat jugak Kak Chom bersara dengan tenang tahun ni. Huu~ (terharu) terima kasih kepada 18 (1) dan 9 (1) yang sudi mengalah. Haha, cuba next year ye dek :P


Okay, tu gambar pemantun-2 14 dan manager! Yang takpakai vest hitam ialah manager xD And and, akhirnya, selepas 3 tahun menanti, saya dapat jadi pemantun terbaaaaaik peringkat suku akhir! Yes, time tu memang aku rasa nak hentak kepala kuat-2 sebab aku ingat jurupantun tu saja nak menganjing aku. Hewhew. 

Tahniah dekat pemantun-2 yang comel dan manager-2 yang gempak. 2 hari tahan malu pakai baju ala ala waiter memang berbaloi -,-‘ dan kepada yang sibuk memanggil kami AKAK KATERING tu, terima kasih diucapkan. Sebenarnya kami nampak sangat matured dan comel pakai macamtu. Diharap Puan Juriah dapat wujudkan seragam tu untuk kaaaaaami xD (berangan taksudah)

Pemantun : Sabrina, Ashikin, Khadijah, Farrah, Aisyah.
Manager : Adriana, Wahida, Syahira (Wahida tu sibuuuuk je tu xD)

Nak oleh oleh? Nah, gambar kat tandas. Posing maaaaaut punya!











Since Pesta pantun buat dekat Sekolah Sultan Alam Shah, sempat jugak aku dating. Haha, kira macam hobi masa terluang lah kan ;) hari pertama (7 May) lepas menang lawan 18, aku mintak tolong sorang budak ni pergi kelas form 4, tolong carikkan Aidil Akmal. Haha, ikut sedap aku je kan.  Takpe, jangan malu-2. Buat macam sekolah sendiri :P Sumpah weh, muka budak tu matured gila, aku baru nak panggil dia abang -..-

Rupanya seberang koridor saja kelas dia dengan venue pantun aku. Hoho, bahagia pulak. Aku dah tahu mana kelas diaaaa xD best lah dapat tengok dia pakai baju sekolah. Memang malu aku menggunung lah kan. Sebab dah pukul 4.30 kot. Muka aku dengan melekitnya, haihh sodeh. Tak sempat nak touch-up. HAHA.

Second day (8 May) yang bahagia tu. Orang tengah sibuk berpantun ni, tiba-2 aku nampak dia dekat belakang. Awwww, jantung I dup dap dup dap macam nak keluar! Haha. Menggedik gila lah oi. Malangnya, taksempat pulak dia tengok 14 (1) mencapai kemenangan. Haha, kalau dia tengok, boleh bangga-2 dengan dia xD

Waktu semi-final, dia duduk dekat belakang, dok usha. Hewhew. Malu aku. And and, sampai harini, Adriana dengan Wahida bahan aku sebab waktu pusingan ketiga, pembayang pantun aku ala-2 gatal gedik nak jumpa pakwe, then aku tunjuk dekat dia. Haha, terasa malu sekejap. Ahhh~ sempat jugak balas hadiah dia haritu. Hikhik. B, thank you for the keychain. I jaga baik-2, janji!

Tu je nak cerita. Selepas sekian lama, ada jugak entri dekat dalam blog ni. Hewhew. Rindu entri I lettuw :P jaga diri semua! Last, oleh oleh untuk Wyda and Echa. Saya takkan dapat buat tanpa awak berduaaa :') Ehem, muka aku nampak innocent kan? HAHA




OLDERNEWER