Ekin's
4 Sept 2012 06:52
  

After 2 tragic entries, barulah sempat nak berbahagia. Alhamdulillah, masalah dengan adik saya dah selesai. Hu around pukul 5:40 petang tadi, aku dapat satu text message dari unknown number.

Message: I read you blog . I read you blog . I read your blog . And blog tu :’) buad NJ menangis .

I was like, huh? Seriously? *muka takpercaya plus senyum lebaaaaar gila* and habiskan waktu petang dengan text diaa. Waktu petang dicacatkan dengan kejadian tersalah hantar message – MALU -.-‘ k abaikan. Sayang sangat2 dekat budak kecik ini. Ini antara message sweet petang tadi dari dia. Aum nak ngorat I lettuw :D

Message: Seorang adik takkan pernah boleh berpisah daripada seorang kakak :’)

Message: Semalam jiha bagitahu kak dommy , “ akak , jiha rindu kak ekin :’) ” and kak dommy suruh jiha text akak . But jiha belu, besdia . Jiha takot kalau akak marah lagi :’)

Kami bukan kenal dengan cara yang baik. Kami bergaduh macam nak rak waktu mula2 kenal, just because of one guy. Kalau baca balik entri2 dekat blog lama aku, dekat blog ni ada juga rasanya, memang penuh dengan entri pergaduhan. Sikit2 gaduh. K tu aku lah -.- pantang terusik sikit. And the most important thing, aku suka budak ni suffer. Baru dia rasa en. Kecik2 dah cari gara gara, memang silap besar lah.

But then, an entri yang dia publish dekat blog dia buat aku buka mata aku yang tak berapa nak clear ni lebar2. Ingat lagi, time baca tu, memang air mata bergenang2. Aku taip entri baru dengan mata yang kabur sebab airmata taknak gugur2. Tersedu2 buat entri baru. Rasa sayang sangat dekat budak ni. Maybe sebab time tu aku ada Aidil, and aku boleh terus lupa pasal that guy. And kemudian kami contact.



Dia dah macam adik aku. Betul lah kata Hamzah “Adik orang kau sayang,  adik sendiri kau menyampah”. Sumpah doh, siapa nak sayang Ajim tu -.-‘ contact2 daaaan terus rapat. Hihi ingat lagi waktu dia break dengan that guy. Macam nak gila aku cari topap, sebab nak on bis. Jimat punya pasal, seringgit sehari aku on bis :D tengok dia suffer ibarat macam aku duduk tengah jalan tunggu lori gelek aku sampai leper. Sakit sangat. First time aku call dia dan aku tak percaya tu suara dia. SANGAT MATANG K. Aku ingat suara dia kecik macam badan dia. K salah besar. Dan kebiadaban budak ni menyerlah macam lampu spotlight bila dia dengan sukaaaa hati membahan suara aku -.-‘



Dia janji dekat aku nak dapat 4A dalam trial. Tapi tak kesampaian. Tak apaaa. Dia dah janji nak dapat 6A PMR. Tu yang aku nak. Hihi aku takkisah apa nak jadi. Aku just nak dia focus, aku nak dia dapat 6A tu. Even banyak mana pun airmata dia yang keluar, aku tahu dia kuat. Dan aku nak dia tahu aku selalu ada untuk dia. Selalu.

Note untuk Hamster Pendek :) : Heyy budak. Ini entri kedua untuk awak. K Naja nenek sihir yang gemok sebab suka buat orang sayang dekat diaaa >.< weh hamster, akak nak awak kuat tau. Belajar betul2. Jangan fikir makaaaan je. Kena tambah oh nama dia – Hamster Pendek Buncit :D 6A tu target kita k. Akak tahu awak boleh buat sebab awak kan awesome. Terus kuat dan kuat sebab akak selalu ada untuk awak. Akak minta maaf untuk segalanya dan terima kasih untuk segalanyaa. Knowing you is the best part in my life :’D loveyouuuuu, adik. Loveyoumuch. XOXO, Chipmunks Gemok :’)




OLDERNEWER