Ekin's
No Longer Mine :')
1 Sept 2012 08:27
 

Assalamualaikum. Lama dah tak menaip. Kekok rasanya. Tapi benda ni kena taip jugak. Luahan perasaan kata orang. Actually aku tengah tunggu Adriana datang rumah. Tapi disebabkan kelembapan dia terserlah disaat ini, aku pun memberanikan diri membuka Microsoft Word 2010. Aicehh ayat :’D

Banyak sangat yang aku lalu sekarang ni. Sampai aku jadi heartless. Nak bagitahu nii. Harini September 1st, no more Mrs Aidil Akmal. No more Srikandi SAS. No more Capital AA. No more B. Ya, sangat sedih. Tapi ni yang aku nak. Aku yang minta semua ni. Aku taksanggup tengok dia derita lama2. Because of what? Aku berubah hati. Ya, benda yang paling aku takut dah jadi dah pun.



After May 2012, relay ni goyang sangat2. Aku sedar, aku admit, tapi Aidil sikit tak sedar. Dia keep cakap everything’s fine. Aku nak percaya, tapi takboleh. Then, entering July 2012. Actual date, 9th of July. Ayah aku sakit. Nanti aku cerita k pasal my dad. Luqman datang balik in my life. It’s hard. Aku terima dia. Just untuk isi emptiness yang ada dalam hati aku. Dengan dia aku mengadu apa semua. Great, terasa macam everything’s fine. Sampai lupa yang Luqman ada Naja, aku ada Aidil. See, silly mistakes!

But no worries, aku dengan Luqman dah takde pape. Naja, kawan2 Naja takperlu pening kepala fikir macam mana nak defeat aku. Takperlu pening kepala nak fikir macam mana nak ceramah Luqman. Takperlu salahkan Luqman. Ni semua salah aku. Aku yang layan dia, aku yang nak dia, semua salah aku. My bad, my fault. K salah aku. Stop salahkan a guy named Muhammad Luqman B Muhammad Anuar.

Cukuplah salahkan dia. Cukuplah lecture dia. Cukuplah marah dia. Dia terseksa, I know. Aku tak contact dia, tapi aku tahu apa dia rasa. Aku ada Twitter yang boleh dibaca Tweet2 mengamuk marah. Aku ada Facebook yang boleh dibaca status2 membara berapi. Aku tahu yang kawan2 Naja takkan sit back and do nothing. Ya aku tahu salah kami. But semua berpunca daripada aku. Aku yang mulakan semua ni. So salahkan aku jelah. Even sekarang Naja kata dia dah move on, tapi payah. Aku tahu. Same goes to me. Payah nak move on dengan Aidil.



Aku penat menipu Aidil by saying dia sorang je yang aku sayang. Aku dah penat tengok Aidil terus sakit sebab aku. Cuba fikir, kalau kau dekat tempat aku, kau akan terus stick dengan dia? Kau akan tengok dia sakit macam tu? Dia lelaki paling baik yang pernah aku jumpa, yang pernah aku sayang. Cuma aku tak dapat jadikan dia lelaki terpenting dalam hidup aku. Ya aku gagal. Sangat2 gagal. Sayangkan dia adalah antara the sweetest memories that I’ve ever had. 10 bulan dengan dia adalah antara the cutest memories I’ve ever had. How I wish aku boleh terus jaga hati aku untuk Dia. But I can’t. Aku gagal. Again and again.



Now, aku cuba untuk move on. But how? Payah sangat. But at least aku cuba. Aku nak Aidil tahu yang even kami dah takde apa2, aku akan terus ada untuk dia, aku akan terus sayang dia. Walaupun sakit tengok dia bercinta dengan perempuan lain nanti, tak apaa, dia akan terus jadi sebahagian daripada hidup aku. Walaupun kami dah tak ada apa2, aku nak dia terus move on, jadi the best football player that SAS ever had :’D

Ini untuk Noraidil Akmal B Abdul Hadi: You.. Terima kasih sangat2 untuk 12 bulan perkenalan dan 10 bulan I jadi girlfriend you. Relay ni singkat, tak sampai setahun pun macam kita harapkan. Mula2 I dapat jaga hati I untuk you, but then, I failed. I minta maaf :’( I tahu, the word sorry takkan ubah apa2. I tahu the word sorry takkan buat hati you baik balik. Dan I tahu, ni lah keputusan yang paling baik, kan sayang? :’D mungkin dalam hati you dah takde lagi dah sayang tu, tapi dalam hati I ada. Mungkin sayang tu hanya tinggal sisa, tapi dia akan tetap ada. I selalu ada untuk you. Banyak sangat kenangan between us, kan? You nyanyi banyak lagu. Suara you sedaaaaaaap :’D Kak Ca marah sangat bila I minta break. Kak Ca marah sangat bila I couple dengan Luqman, tapi I buat jugak. Sebab I sunyi. You takde, you hilang, you tinggalkan I. I keep wondering, kenapa Luqman yang datang, kenapa bukan you? Kenapa, b? Kenapa? :’( b, ingat benda ni. One day, I mungkin akan datang balik dekat you. Tapi waktu tu semua dah berubah. Hati you, perasaan you, pasangan you, semua dah berubah. You, kalau ada jodoh kita, takkan kemana. Kalau ada jodoh kita, kita pergi jauh mana pun, kita akan bersama jugak one day. Dan benda tu yang buat I berhenti menangis. Our sweet memories I akan terus simpan, terus ingat. Terima kasih sangat2, Aidil Akmal. Terima kasih. I minta maaf sangat3. Jaga diri baik2 yaa :’)






OLDERNEWER