Ekin's
Them :)
18 Sept 2012 02:44
  

Sekarang dah pun masuk September. Dan aku tak wish selamat hari raya pun  -__-  hoyehh2. Tak apa. Sempat lagi rasanya nak wish ni :D

SELAMAT HARI RAYA!!

Raya tahun ni boleh dikatakan kosong. Why? Beraya tanpa ayah. Beraya dengan airmata. Beraya dengan pujuk rayu seseorang untuk get back. Okay tu sayu. Beraya dengan teringat on how makcik makcik aku dok membahan yang aku putus cinta sebab kantoi menangis sambil buat kuih raya. Beraya dengan tudung yang tak elok pada waktu tengahari syawal pertama. Beraya dengan phone calls yang boleh dikatakan phone calls terakhir daripada Aidil Akmal. Beraya dengan kebosanan tahap tenuk laut sebab hanya pada hari raya pertama aku keluar rumah -____-

Tapi yang pergi akan sentiasa berganti kan. Walaupun bukan dalam form yang kita mahukan, tapi memadai untuk buat kita tersenyum balik :) tapi ayah, Encik Jamaludin, dia takkan pernah digantikan dan berganti walaupun ada pengganti. I miss him, a lot. Teringat on how aku dengan Echa menangis berpeluk sebab dengar lagu raya sedih dekat sekolah waktu last day. Sedih sangat sangat. Sebab tiga tahun kebelakangan ni, dia yang akan peluk aku dan menangis. But now, keadaan sama. Seri. Sebab selama ni dia yang selalu ada dengan aku. Even aku meraung macam mana pun waktu dia peluk, dia still peluk. Kuat sangat :’D basah tudung dia. Thanks, Cha. Seriously, I mean it.

Dan pasal lelaki tu. Lelaki yang banyak buat aku senyum, buat aku gelak, buat aku bahagia. Allah gantikan lelaki tu dengan 3 orang baru, yang banyak teman aku, yang selalu ada dengan aku. Allah gantikan lelaki tu dengan pulangkan balik kawan baik aku yang dah lama sangat menjauh, yang dah lama sangat bergaduh dengan aku. Allah gantikan lelaki tu dengan berikan aku Ashikin yang baru – someone aggressive, hati batu, sinis, heartless, manja. Dan aku bahagia dengan semua tu.

1. *SUDAH DIPADAM ATAS SEBAB SEBAB TERTENTU*

2. Annis Elisya




Ya, dia seorang kakak tua. Tu je yang boleh dikatakan. Okay proceed kepada abang angkat pulak! Haha kidding kidding :D satgi kena rejam dengan lembing berkelajuan 80 km/j kang ha. Jangan tak tahu. Si keding yang SANGAT TINGGI ni gagah perkasa sebenarnya. Muscle dia ketak ketak. Tak caya? Better jangan percaya :D Okay, kena buat karangan untuk Dak Besar ni. Hihi. Berumur 18 tahun, sebaya dengan him. Tengah menuntut ilmu di Kolej Matrikulasi Perlis. Jauhnya -.- duduk di Petaling Jaya. Kampungnya di Klang. Ada seorang adik lelaki yang kacak namun sudah berpunya *bunuh diri*. Pernah bersekolah di sekolah perempuan di mana semua pelajarnya perempuan. Ya, mengapa ayat disusun atur begitu indah sekali ni? Hmph hmph confuse. Pernah bersekolah agama semasa tingkatan 1. Okay, yang ni memang sampai sekarang aku tak percaya -..-‘ sekolah agama? Seriously? Kenapa bila besar jadi macam ni? Hmph manusia berubah :D Macam mana kenal dia ek? Segalanya bermula di Twitter. Cinta di Twitter~ maaf Najwa Latif, muka buku sangat old school you know *flip hijab* waktu tu aku tengah patah jiwa dan raga sebab putus cinta dengan him. Tak guna betul. Membazir airmata aku tau tak? Tau tak, kalau nak mengeluarkan airmata, banyak sendi sendi yang terkorban kerana terlalu tegang? Tahu tak?! Okay, emo sekejap. Waktu tu, tetiba ada mention yang berbunyi… okay tak berbunyi pun sebenarnya. Jangan propa k. Sangat terharu. Dah lah aku tak pernah kenal dia. Tetiba je dia tweet macam tu. Memang on the spot aku tersenyum. Stranger yang sangat sweet. I wonder, siapa kakak ni oh? Yelah, takkan adik pulak kan. Muka tua. Tak nampak langsung unsur kemudaan *belek kuku* Lepastu tweet dengan dia macam dah kenal lama. Bila baca balik, sumpah aku rasa dia masuk air -.- hello, waktu tu aku tengah shopping dekat downtown k. Sambil tweet, muka dah senyum gaya kambing. Seriau abang abang kacak jual baju dekat downtown tu menengok ha. Lepas tu kan, lepas tu kan, dia minta number. Katanya nak whatsapp. Auwhh auwhh *tergoda* dan sejak tu aku rapaaat sangat dengan dia. 17th August 2012 :’D aku tak perlukan apa apa tarikh rasmi untuk jadi adik dia. Sebab once aku rapat dengan someone, rapat yang gila rapat, dia akan terus declare jadi someone special untuk aku. Tapi si gedik ni sangat gedik minta jadi adik angkat dia on 20th August, tarikh yang sepatutnya jadi my first monthsary dengan him, tapi tak sempat :’) okay, sangat drama. Dan until now, kami rapat sangat. Semua orang akan ingat aku dapat new replacement lepas putus cinta, sebab aku gelak sorang sorang bila mengadap phone. Ya aku tahu apa yang kakak abang aku fikir -.- whatsapp dengan dia, tweet dengan dia. Dengan perempuan k. selama ni aku pegang phone lama lama sebab text dengan boyfriend jeww. Hihi. Kalau tweet dengan dia, memang selalunya unmention. So aku agak terkejut kacukan beruk bila kawan kawan sekelas dok sibuk tanya aku tweet menggila sweet dengan siapa. Haishh sibuk betoii hangpa ni tau dak. One of the reasons why aku sayang dia is sebab dia sama macam aku, kuat bahan orang. Kalau aku typo, dia sangat bangga menggelakkan aku -.- okay tu super bangkai. Rasa macam tembak dia. Tapi selalunya aku akan typo dengan sengaja. Yelahh, kesian oh tengok dia. Selalu sangat kena bahan. HAHA seems like kami banyaaak sangat persamaan. Hee



Note for her: Hoii Ding! :P thanks tau sebab selalu ada untuk kita, sebab selalu layan kita, sebab selalu masuk air dengan kita, sebab selalu teman kita. Kita sayang awak sangat sangat and I guess awak dah muak dengar kita cakap benda tu sebab dah selalu sangat kita cakap kan. Hee kita tahu kadang kadang kita tak angkat call awak, kita tak contact awak. Sorry. Hu kita nak awak tahu, even jauh mana pun kita berdua, awak takkan hilang kita. Kita takkan cari kakak lain. Kita sayang awak sangat sangat, Kak Annis! Kita takkan panggil awak Kak Elisya, sebab tu sangat menggelikan -.- takfaham kenapa ayah awak tak pergi JPN dan tukar nama tu -.-‘ Kak Annis, kita sayang awak and kita taknak hilang awak. Sumpah kita cakap. Awak buat kita gelak waktu kita rasa nak mengamuk macam nak rak. Awak dengar semua yang kita cakap. Awak bagi nasihat dekat kita. Thank you so much. Me love you, kakak. Always :’)

3. Azrul Zarriq




Ha mamat ni. Kenal dengan bbm je sebenarnya. Hee mula mula kenal around bulan 5 macam tu rasanya. Tu pun lepas dia tegur. But then tak bertegur dah. Tak tahu lah kalau dia dah sombong ke apa kan. Tapi kalau bbm dengan dia, kalau tak bergaduh, memang tak sah. Asyik nak tumbuk aku je kerja mamat ni -.- but then, raya haritu, raya kedua rasanya, kami mula bbm balik. Tapi dah tak guna I-You dah sebab dia dengan senang hatinya panggil aku Adik Gemok. Wth. Dan Gemok-Buncit menjadi panggilan rasmi. Hee memang lah bunyinya macam gedik, tapi okay what. Unique! :D apa je pasal awek yang dia nak tackle, dia share dengan aku. And so do i. Cerita pasal him, cerita pasal Aidil. Kiranya dia jadi kaunselor lelaki lah. Haha berbakat betul.




Note for him: Buncit! Okay. Gedik -.- Haha haii, abang :D tahun ni you SPM kan. Good luck tau. Buat leklok k. I tahu you boleh. Hee thanks sebab selalu menggila dengan I. Sikit je entri untuk you sebab I tahu you takkan tahu pun entri ni wujud :D terima kasih untuk you, Abang Buncit. Terima kasih untuk segalanya ;)
                                                                                                                                                                       

Dan habislah semua cerita. I guess entri ni panjang betul sebab aku ambil masa seminggu nak siapkan. Haha perli! Apa apa pun, ni lah dia 3 orang yang sangat sangat bermakna dalam hidup aku sekarang ni. Takde ayat lain yang boleh keluarkan melainkan “Terima Kasih untuk Segalanya”. Maybe aku bukan yang terbaik untuk dorang bertiga, but three of you will always be the best for me. Hee maybe I’m a little bit annoying, kuat marah, garang, kuat merepek, mengade lebih, but that’s me. And aku bersyukur sangat sebab dorang terima apa adanya Ashikin Jamaludin. Hu terima kasih untuk segalanya. Love you so much. Sincerely, me.





OLDERNEWER