Ekin's
I Wonder..
24 Nov 2012 15:40
  
Budak budak sekolah menengah mesti ada crush. Macam mana nerd pun dia, harus ada crush. Menipu kalau dia cakap dia takde crush. Gantung dekat kipas nanti. Normally orang kata crush ni ialah someone yang takkan suka kita balik. Memang betul pun. TAKKAN suka balik -.- aku ada crush. 2 kali ber-crush. (Saya berani menaip entri ini sebab encik crush tidak akan menjejakkan kaki ke sini xD) Entri kali ni akan ada banyak gambar. Sekian, notis awal.



You know, that feeling was awesome at first. Bila rapat dengan crush, and mula rasa suka tu datang. But then, it turns into something yang menyakitkan dan menakutkan. Ala ala nightmare selepas sweet dream. Gampang kan? Lebih lebih lagi bila crush kita tu suka orang lain dan kita sebagai orang yang suka dia akan tanya macam macam soalan pasal perempuan yang ‘bertuah’ tu. Mulut gatai, have no insurance. Nanti beli kay.


Sometimes I wonder, kenapa aku suka dekat orang yang tak suka aku? Dan orang tu pulak suka dekat perempuan lain? At the same time, perempuan tu gatai gatai memberi harapan tapi sangkut dekat orang lain? Bersegi segi gila. Dah boleh jadi cinta crush separuh hexagon.


 Kadang kadang aku nak sangat dia tahu yang aku suka dia. Tapi kadang kadang jugak aku taknak dia tahu, sebab aku tahu dia tak suka aku. Dalam masa yang sama, kadang kadang aku nak dia suka aku. Taktahu kenapa ayat aku sangat keling. Kesan Deepavali mungkin. Happy Diwali. Muruku sebalang!


Tak pernah terdetik mahupun terlintas ataupun sengaja melintas lintas di dalam hati untuk bagitahu dia.  Sebab dia bukannya suka aku lebih daripada kawan pun -_- rejection’s hurt. Daripada kita face benda yang kita dah tahu akan buat hati macam kena toreh dengan durian, better diamkan aje. Buat bodoh, macam nothing’s happened (Y) tindakan bodoh yang bijak.

Tapi tu lah. Jari jemari aku menghidap sindrom kegatalan dan kegedikan tahap serious sebab keep tweet pasal dia. Dan aku rasa dia dah mula perasan. Aih, bahaya betul. Kena hadkan ni. Ya ya, kena hadkan peng-tweet-an *muka berazam!* Apa apa yang jadi pun, aku just nak crush aku happy. Dengan siapa siapa je yang boleh buat dia happy. Sebab aku tahu bukan dengan aku *Ombak Rindu* okay scene sedih. Cut cut.

Dear Crush, saya suka awak since kali pertama kita otp lama lama. Suka dengar awak gelak. Suka dengar awak menganjeng. Suka dengar awak membahan. Nyenyenye ~


OLDERNEWER