Ekin's
Crush. Again?
13 Dec 2012 07:37
  

Lama rasanya tak menaip. Tengok sikit, ada sawang tak dekat blog? Lol. Baru habis transfer lagu sebenarnya. Since Black Widow  Berry buat hal, track pad boleh pulak acah acah rosak, terpaksa lah menggunakan khidmat Mr Sony Ericsson yang sama jugak halnya. Terasa macam nak jadi acah acah Bruce Lee. Bayangkan waktu tengah khusyuk penuh tawaduk menaip message, secara tetiba, dia keluar walkman. Asyik nak play lagu je kerjanya. Panas hati mak nokks. Kalau diikutkan darah muda yang membara bara ni, dah lama dah handphone ni mendarat ke dinding, tak pun yang paling sadis menyadis, menemui ajal di tong sampah. Tsk tsk. Tapi aku taknak lah menjadi peragut nyawa kan. Apa pulak kata mak aku nanti. Jadi aku pun redha jelah dengan keadaan ini.

Secara tetiba, aku termenung bersaksikan cahaya pc yang melimpah ruah ni. Rasa rindu sangat dekat seseorang. Acah acah Rapunzel termenung dekat tingkap menunggu Prince Charming. Sambil angin bertiup mengerbangkan rambut panjangnya. Dengan daun daun tetiba terbang terbang. Matahari mula terbenam. Senja yang hening. Dan kenapa anda senyum sorang sorang ni? :p aku guna khidmat kipas angin cap Panasonic jelah. Tu je yang mampu. Dapat jugak feeling rambut mengerbang ngerbang.



Rindu dekat siapa? Siapakah jejaka bertuah yang tak berapa bertuah itu? *drumrolls* Dia lah Encik Crush yang tak berapa nak rahsia sebab dia dah tahu aku suka dia. Apakah? -_- katanya dah lama tahu dah. Tahu tak betapa nekadnya aklu nak pergi membenamkan muka di dasar katil, jika boleh? Malunya tak payah cakap. Entahlah. Aku seorang yang talkative, boleh dikatakan banyak menceceh. Ada je modal nak membebel. Tapi bila otp dengan dia, aku lagi senang diam. Dengar je suara dia, dengar je gelak dia. Weh gentle suara dia wa cakap sama lu!

Each time dia cakap benda (aku suka dia) tu kelakar, hati rasa macam kena toreh dengan durian. Hamboi durian gitu. Tahulah musim durian sekarang. Berdarah darah hati mak nokks. Sebab apa yang aku rasa dengan dia langsung tak kelakar. Aku serious. Tak pernah aku crush dengan orang sampai macamni. Kenapalah aku suka dekat dia. Tsk tsk.

2 kali aku termenangis waktu otp dengan dia. First, waktu dia cerita pasal awek MAHA yang dia suka tu. Dah kenapa ekin feeling lebih kan. Maybe dia terkejut aku menangis. Ah bukan dia seorang, aku lagi lah terkejut -_- tah pape tah.  Kali kedua, bila dia tanya apa aku sebut. Haha lol. Yang ni agak bodoh lah. Aku sebut ily, dan dia tak habis habis tanya padahal dia tahu apa aku sebut. Grrr. Rasa nak baling durian dekat dia macam baling bola netball. Aku takboleh sebut depan dia, entah kenapa. Maybe sebab aku just boleh sebut benda tu dekat orang yang akan sebut balik. Harhar. Demand betul. Disebabkan dia tak boleh sebut dan dia takkan boleh sebut, dan sebab aku sedar semua kenyataan tu, aku termenangis. It’s not him who makes me cry. Truth did. Dan esoknya, dia layan aku baik baik. Maybe sebab rasa bersalah. Haha kelakar much.

Aku pernah berharap dekat orang dan sebab harapan tu, aku sakit hati. Dengan dia, aku tak pernah harap. Sebab aku tahu, takkan pernah ada ‘us’ dalam aku dengan dia. Ombak rindu sungguh post kali ni. Menyedih gila. Lol. Tak apa lah. Next year pun nak SPM. And kena back to the route lah. Study untuk next year. Arwah nak result SPM aku lagi tinggi daripada kakca. Kakca dapat 4A dan aku kena dapat lebih lah kan. Arwah pun nak aku masuk matrik atau asasi. Means hanya setahun belajar, then sambung 4 tahun untuk degree. Yang penting, aku takkan masuk Form 6. Arwah pun mesti taknak kan. Result final exam pun sedih je. Cano nak buek. Result setimpal dengan usaha. Usaha sikit, main banyak. Balasann. Tak apa, ada setahun lagi. Good luck ekin. Hwaitin!



Dear Crush, ekin just harap yang terbaik untuk alep. Ekin nak alephappy, takkira lah dengan siapa pun. Thank you for those sweet memories :’) will always be there for you. XOXO, me.




OLDERNEWER