Ekin's
Tetapkanlah Hatiku, ya Allah :'/
2 Feb 2013 00:53
  
Harini agak tersentap dengan beberapa entri yang memenuhi reading list aku di deshbok. (Deshbok? Apakah?)  Dashboard k dashboard *sebut R acah acah Lisa Sughihani*

Entri yang more to Islamic sebenarnya. Tentang aurat, kiamat and else. Sebelum ni, I admit, memang aku tak berapa nak sempurna auratnya. On off kata orang. Tahun lepas, lepas ayah aku meninggal dunia, akak aku dah mula fully berhijab. Alhamdulillah.

Aku memang dah bertudung, cuma belum sempurna. Terketat sana, terselimpang hujung tudung ke bahu sampai tertayang dadanya. Tahun lepas, waktu aku berpatah hati berpatah jiwa raga dengan si kecik yang dah ku tanam di centre of Earth, aku mula berhandsock. Mungkin waktu tu aku buat dalam keadaan yang tidak ikhlas, sebab sakit hati dengan dia, handsock tu terbang entah ke mana waktu dah hampir hampir nak cuti sekolah.

Tahun ni, rasa ingin berhandsock tu sekali lagi datang. Mungkin sebab aku sedar yang aku dah tua *belek IC* T^T sampai bila nak terus macam ni kan. Tak tenang roh arwah ayah aku bila tengok anak dara dia macamni. Sometimes, I do think pasal benda ni. Muslim sendiri tak aware dengan semua ni. Aurat, timing solat. Aku sendiri pun tak betul sebenarnya. Solat pun kadang kadang Subuhnya terbang, tinggal 4 waktu je. Kadang kadang hanya tinggal Maghrib. MasyaAllah.

"Ya Allah, Kau istiqamahkanlah perubahanku, Kau tetapkanlah hatiku, Kau kuatkanlah hatiku, ya Allah"

 





OLDERNEWER